کارشناس روابط عمومی: خانم هدیه محمدی
شماره تماس: ۵۵۵۸۰۳۸۸ داخلی۲۱۰
طبق تعریف انجمن متخصصان روابط عمومی؛ روابط عمومی عبارت است از مدیریت تعامل و تفاهم میان سازمان و ذینفعان که به تضمین منافع مشترک و اعتماد متقابل می انجامد و موجب افزایش اعتبار و رضایت طرفین می شود.
روابط عمومی در هر سازمانی، سامانه برقراری ارتباط مؤثر، نزدیک و سازنده مدیریت آن سازمان با دیگر بخش ها اعم از بخشهای درونی یا بخشهای بیرونی محسوب میشود. با برقراری این ارتباط به نحو شایسته امکان تطابق بروندادهای یک سازمان با نیازهای بیرونی فراهم میشود. فرآیندی که علت وجودی پیدایش و استمرار حیات آن سازمان محسوب میشود. روابط عمومی درحقیقت، ابزار دوگانه ای است که از یک سو باعث آگاهی مدیران از محیط پیرامون آنها میشود و از سوی دیگر باعث انعکاس درست فعالیت آنان به جمعیت مخاطب میگردد. برقراری این ارتباط دوطرفه در هر سطحی، مترادف سطح توفیق روابط عمومی است. به همین دلیل توجه به چند نکته درخصوص فعالیت روابط عمومی حائز اهمیت است.
مهمترین وظیفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکارعمومی نسبت به سازمان است که هم در درون سازمان و هم در بیرون از سازمان دنبال میشود.
شرح وظایف اصلی روابط عمومی دانشکده
- تهیه اخبار از آخرین رویدادها، مراسم، مناسبتها و نشستها (متن، عکس، فیلم)
- اطلاع رسانی از آخرین اخبار و مطالب علمی تهیه شده ازطریق سایت دانشکده
- تایید و نصب پوستر و بنر و... (سمینارها، کنفرانسها، مناسبات ملی و مذهبی)
- تهیه پیام تبریک و تسلیت جهت اعضای هیأت علمی، کارکنان، دانشجویان و عموم
- پشتیبانی و بروزرسانی وبسایت دانشکده
- هماهنگی و همکاری در برپایی مراسم ویژه مانند تقدیر از کارکنان نمونه، تقدیر از اساتید و دانشجویان برتر و...
- مطالعه اخبار چاپ شده در جراید و تهیه چکیده مطالب مربوط به دانشکده و سطح وزارتخانه
- دریافت نظرات و پیشنهادات کارکنان، دانشجویان و عموم از طریق صندوقهای ارتباط با ریاست در دانشکده و وبسایت
- مصاحبه با تخبگان، اساتید، اعضای هیأت علمی و دانشجویان برتر و انتشار در سایت دانشکده و دانشگاه
- انجام امور درخواستی از سوی دفتر ریاست دانشکده
دفعات مشاهده: 2083 بار |
دفعات چاپ: 167 بار | دفعات ارسال به دیگران: 0 بار |
0 نظر