دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • آموزش
  • گروه‌های آموزشی
  • پژوهش
  • اساتید
  • دانشجویان
  • کارکنان
  • روابط عمومی
  • فناوری اطلاعات

معرفی واحد

 | تاریخ ارسال: 1399/9/9 | 
معرفی واحد آمار

مسئول واحد: خانم  مهندس آسیه گودرزی

آمار و اطلاعات پایه و اساس هر تحقیق، پژوهش، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است به همین  جهت برنامه‌ریزان و کارشناسان برای تدوین برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به داده‌های آماری ویژه‌ای نیاز دارند که بر اساس آنها تحلیل‌های خرد و کلان را شکل دهند.
تحلیل وضعیت موجود و پیش بینی وضعیت آینده در بخش‌های مختلف جامعه مستلزم داده‌های آماری دقیق، جامع و به روز است؛ بنابراین آمار و اطلاعات یکی از عوامل مؤثر و ضروری برای برنامه‌ریزی، ارزیابی عملکردها و تصمیم‌گیری در سطوح مختلف مدیریت است.
مستند سازی سوابق آمارهای رسمی و تهیه راهنما ها، پرسشنامه ها و نتایج طرحهای آماری رسمی مربوط به گذشته علاوه برآنکه به روشنتر شدن حافظه تاریخی هر ملت نسبت به گذشته خویش کمک می‌نماید، می‌تواند برای برنامه‌ریزان و سیاستگزاران با شبیه سازی شرایط اجتماعی و اقتصادی گذشته آثار برنامه ها و سیاست های دردست اجرا را پیش بینی نماید، از اینرو شناخت گذشته دارای اهمیتی برابر با شناخت وضیعت حاضر است. 
از این رو مدیریت آمار و فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۲ که مبدا انتزاع دانشگاه و آغاز حیات مجدد و شروع دوباره فعالیت دانشگاه بود. در آن زمان شرایط خاص جابجایی دسترسی به اغلب گزارشات امکان پذیر نبوده و تلاش کرده تا با همه کاستیهای خود آغازگر حرکتی نوین به سوی کمال باشد از این رو با همکاری و مساعدت اغلب واحدها این مهم صورت پذیرفت. 

اهداف مدیریت آمار 
  • وجوه نیروهای  متخصص با تجربه کافی
  • وجود ساختار تشکیلات مصوب مناسب
  • تعهد کاری کارشناسان
  • سطح پاسخ گویی بالا به نیاز ارباب رجوع به صورت تخصصی
  • وجود پایشگر( مانیتورینگ ) فنی
  • تولید نشریات آماری دوره ای ( وب و کتابچه)
  • وجود فرآیند های کاری مشخص و اصلاح و بازنگری آن ها در زمان های دوره ایی
  • وجود فرمهای ثابت و الکترونیکی با گردش کاری مشخص و قابل پیگیری جهت ارائه خدمات
  • وجود گزارش های تحت وب
  • وجود کمیته های تخصصی جهت بررسی و تصمیم گیری پیرامون نیازهای واحد
  • وجود داشبورد اطلاعات مدیریتی بر روی بانک های اطلاعاتی
  • وجود برنامه عملیاتی مدون


 

دفعات مشاهده: 430 بار   |   دفعات چاپ: 45 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر